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Jihyoung Han Solo Exhibition

    한지형 개인전

    August 29 – September 2, 2018
    M Gallery, CICA Museum

     

    CHECK POINT – 1 (Check Point – one)

    Statement  

    The imaginary sides on the canvas either lay side by side or overlapped. The shapes of the targets unfold in a dense, two-dimensional situation and the space is crumbled into fragments and drawn parallel to the surface. Overlapping and stacking materials join printable images/scapes in a real, physical, flat world and come and go freely on the canvas’s time axis.

    The existence of the space itself known as Canvas is independent without division between nature and existence, and the landscape of each painting is central to stopping something. The making of these writers’ non-realistic worlds does not involve any person, object, or cause them to form one identical theme area. Subjectively adopted images repeat the moment of grace as a transcendent of time and appear to possess their own minds in an unexpired world.

    Those that have not yet existed are revitalized on joined landscapes, resulting in incomplete planes, on-board texture and brush strokes, and the dense contours involved in them, which are converted from material structures to shape, and the outer space of time.

    작가의 캔버스 표면 위에 놓여진 가상의 면들은 나란히 놓이거나 맞물려 겹쳐진다. 대상들의 형태는 조밀한 이차원적 상황 속에서 펼쳐지고 공간은 산산조각으로 부서져 표면과 평행하게 도출된다. 겹쳐지고 쌓이며 생성되는 물질들은 실재적이고 물질적인 평면 세계에서 출력 가능한 이미지/풍경을 접합하고 캔버스의 시간 축을 제멋대로 드나든다. 캔버스라는 공간의 소속 자체로 매개되는 공동체 안의 존재들 (whatever being)은 본질과 실존 간의 분열이 없으면서도 독자적이며 각 그림의 좌표를 따라 만나게 되는 풍경은 각각이 중심이기에 무언가를 멈추게 할 요인도, 목적도 갖지 않은 곳으로서의 장소들이다. 이러한 작가의 비실재적 세계만들기는 어떤 인물,대상에 결부시키지도, 그것들이 하나의 동일한 주제 영역을 형성하도록 하지도 않는다. 주관적으로 채택된 이미지들은 시간의 초월자로서 유예의 순간을 반복하며 도래하지 않은 세상 속에서 자신만의 정신을 소유한 행위자로 나타난다. 아직 존재하지 않았던 것들은 접합된 풍경 위에서 재활성화 되고 이로부터 만들어지는 불완전한 평면성, 켜켜이 쌓인 질료들과 붓의 획들, 그 사이에 개입되는 무성한 윤곽들은 물질적 구조에서 형상으로 전환되며 시간의 외연을 만들어내는 장소가 될 것이다.

     

    Jihyoung Han 한지형

    Jihyoung Han is an artist who focuses on lush landscape with Unimaginative world view. Aside from the physical dimensions of spatial borders, unclear liminal states between day and night, visibility and invisibility, and reality and fantasy are recurring in her works.

    Jihyoung Han/ 한지형 “Hawaiian Resort #1″/ “하와이안 리조트 #1” (2018)