Skip to content

Herry Kim Solo Exhibition

    June 23 – June 27, 2021
    2021년 6월 23일 – 6월 27일
    M Gallery, CICA Museum

    ILOVEYOU2: That Time I Imploded The Future

    The exhibition is composed of two CGI film work with rear screen displays and two sculptures. Through a story about technological dystopia, digital doubles, and sculptural ecosystem, Herry Kim explores the individual’s relationship to technology and reality. Using the same strategy as social engineering, she challenges the current information society and searches for alternative futures.
    In the film project Regression(2021), Herry explores the sense of detachment and confusion caused and accelerated by pattern recognition and generation algorithms.
    In Avis(2021), avatars generated from different software/platforms wish good luck to the viewer’s journey to the metaverse, where we express ourselves through digital doubles.
    Also on view is Agents(2021), a sculptural ecosystem constituted of plastic, water pump, and alive ferns. The hose attached to the pump distributes water to the fern, and the water returns to the tank. Through the work, the artist explores perpetual life cycles and the agency of non-humans.
    *ILOVEYOU computer virus is known for infecting over ten million Windows personal computers from the early 2000s. Disguised as love letters, the virus invaded the virtual brains of many.

    사랑해 2: 내가 미래를 내파시켰던 건에 대하여

    전시는 리어 스크린 디스플레이가 장착된 CGI 필름 작품 2 점과 조각 작품 2 점으로 구성되어 있다. 기술 디스토피아에 관한 이야기, 디지털 더블, 조각적 생태계를 통해 김혜리는 개인이 기술, 그리고 현실과 맺는 관계를 탐구한다. 작가는 사회공학과 같은 전략을 구사해 현재의 정보사회에 도전하고 대안적 미래를 모색하고자 한다.
    필름 프로젝트 Regression(2021 년)에서 작가는 패턴 인식과 생성 알고리즘에 의해 야기되고 가속되는 분리와 혼란의 감각을 탐구한다.
    Avis(2021 년)에서는 다양한 소프트웨어/플랫폼에서 생성된 아바타가 감상자의 메타버스로의 여정에 행운을 기원한다.
    플라스틱, 물 펌프, 살아있는 양치류로 구성된 조각적 생태계인 Agents(2021 년)도 전시되고 있다. 펌프에 부착된 호스는 물을 양치류로 분배하고, 물은 탱크로 돌아간다. 이 작품을 통해 작가는 영속적인 삶의 순환과 비인간들의 행위주체성을 탐구한다.

    *ILOVEYOU 컴퓨터 바이러스는 2000 년대 초반부터 천만 대 이상의 윈도우 개인용 컴퓨터를 감염시킨것으로 알려져 있다. 러브레터로 위장된 바이러스는 많은 사람들의 가상 두뇌를 침범했다.

    Herry Kim

    Herry Kim is a visual artist working mainly with sculpture, film, and CGI(Computer-Generated Imagery). She centers her artistic inquiry on the ideological implications of emerging technologies and the agency of non-humans and humans. In 2019, She earned her BFA in painting and sculpture from Seoul National University. She is currently an MFA candidate at California Institute of the Arts.

    김혜리

    김혜리는 조각, 필름, CGI(컴퓨터 생성 이미지)등의 매체를 중심으로 활동하는 시각 예술가이다. 새로운 기술들의 이념적 의미와 비인간과 인간의 행위주체성에 관심을 둔 작업을 이어가고 있다. 2019 년에 서울대학교에서 회화 및 조각학 학사 학위를 받았다. 현재 칼아츠 MFA 과정에 있다.

    Herry Kim, “Regression” (2021)